Algemene voorwaarden
Artikel 1. – Definities
1. Halal Delight: Halal Delight, gevestigd te Amsterdam, KvK-nummer 93425287, BTW-nummer: NL248302140B03.
2. Klant: degene met wie Halal Delight een overeenkomst is aangegaan.
3. Partijen: Halal Delight en Klant samen.
4. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Artikel 2 – Toepasselijkheid
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Halal Delight.
2. Halal Delight en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
3. Halal Delight en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van
anderen uitdrukkelijk uit.
Artikel 3 – Prijzen
1. Halal Delight hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
2. Halal Delight mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
3. Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die Halal Delight niet kon voorzien ten tijde
van het doen van de aanbieding of het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot
prijsverhogingen.
4. De consument heeft het recht om een overeenkomst ongedaan te maken vanwege een prijsverhoging in lid 3, tenzij
de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.
Artikel 4 – Monsters en modellen
1. Wanneer de Klant een monster of model van een product heeft ontvangen, dan kan hij daaraan geen andere rechten ontlenen dan dat het een aanduiding is van de aard van het product, tenzij schriftelijk is afgesproken dat de te leveren producten met het monster of model overeenstemmen.
Artikel 5 – Betalingen en betalingstermijn
1. Halal Delight mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.
2. De Klant moet een betaling achteraf binnen na levering hebben voldaan.
3. De betalingstermijnen die Halal Delight hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het
afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim
en in gebreke is, zonder dat Halal Delight aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
4. Halal Delight mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen
voor het totale bedrag van de diensten of producten.
Artikel 6 – Recht van reclame
1. Wanneer de Klant in verzuim is, mag Halal Delight het recht van reclame inroepen ten aanzien van de onbetaalde aan de Klant geleverde producten.
2. Halal Delight maakt gebruik van zijn recht van reclame door een schriftelijke of elektronische mededeling aan de Klant.
Artikel 7 – Herroepingsrecht
1. Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:
het product is gebruikt
het een product is dat snel kan bederven, zoals voedsel of bloemen
het een product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast
het een product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiënische redenen, zoals ondergoed of badkleding de verzegeling niet intact is, wanneer het gaat om gegevensdragers met digitale inhoud, zoals dvd’s of cd’s het product of dienst logies, een reis, een restaurantbedrijf, vervoer, een cateringopdracht of een vorm van vrijetijdsbesteding betreft
het product een los tijdschrift of losse krant is
de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
2. De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:
op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
3. De consument kan gebruik maken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar info@halaldelight.nl, eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website van Halal Delight, www.halaldelight.nl.
4. De consument moet het product binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht terugsturen naar Halal Delight, bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te vervallen.
Artikel 8 – Vergoeding van bezorgkosten
1. Wanneer de consument op tijd zijn aankoop heeft herroepen en op tijd de volledige bestelling naar Halal Delight heeft geretourneerd, dan zal Halal Delight eventuele door de consument betaalde verzendkosten binnen 14 dagen na
ontvangst van de tijdig volledig geretourneerde bestelling aan de consument terugbetalen.
2. De kosten voor bezorgen komen slechts voor rekening van Halal Delight voor zover de volledige bestelling wordt
geretourneerd.
Artikel 9 – Vergoeding retourkosten
1. Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling op tijd retourneert, dan betaalt de Klant de kosten daarvoor.
Artikel 10 – Retentierecht
1. Halal Delight kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de Klant bij zich houden, totdat de Klant alle nog openstaande rekeningen van Halal Delight heeft betaald, tenzij de Klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
2. Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet betalen aan Halal Delight.
3. Halal Delight is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het gebruik van zijn retentierecht.
Artikel 11 – Eigendomsvoorbehoud
1. Halal Delight blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de Klant alle openstaande facturen van Halal Delight met betrekking tot een onderliggende overeenkomst heeft betaald, inclusief vorderingen vanwege het tekortschieten in de nakoming.
2. Tot die tijd in lid 1 kan Halal Delight gebruikmaken van zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
3. Voordat het eigendom is overgegaan op de Klant, mag de Klant de producten niet verpanden, verkopen,
vervreemden of op een andere manier bezwaren.
4. Wanneer Halal Delight gebruik maakt van zijn eigendomsvoorbehoud, dan wordt daarmee de overeenkomst
ongedaan gemaakt en mag Halal Delight van de Klant schadevergoeding, gederfde winst en rente eisen.
Artikel 12 – Levering
1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
2. Levering vindt plaats bij Halal Delight, tenzij anders wordt afgesproken.
3. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de Klant aangegeven adres.
4. Wanneer de Klant de afgesproken bedragen niet of niet op tijd betaalt, mag Halal Delight zijn verplichtingen
opschorten totdat de Klant betaalt.
5. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de Klant een verlate levering niet aan Halal
Delight kan tegenwerpen.
Artikel 13 – Levertijd
1. De levertijden van Halal Delight zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de Klant hieraan geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
2. De levertijd gaat in wanneer de Klant het bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een bevestiging heeft gekregen van Halal Delight.
3. De Klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer Halal Delight later levert dan is afgesproken. De Klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is afgesproken of wanneer Halal Delight niet binnen 14 dagen kan leveren, na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand of de Klant en Halal Delight iets anders hebben afgesproken.
Artikel 14 – Feitelijke levering
1. De Klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden.
Artikel 15 – Transportkosten
1. De Klant betaalt de kosten voor transport, tenzij de Klant en Halal Delight schriftelijk iets anders hebben afgesproken.
Artikel 16 – Verpakking en verzending
1. Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de Klant hiervan door de vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de Klant dit niet, dan kan hij Halal Delight niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
2. Wanneer de Klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan Halal Delight. Doet de Klant dit niet, dan kan hij Halal Delight niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
Artikel 17 – Bewaring
1. Wanneer de Klant bestelde producten pas later afneemt dan de afgesproken leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de Klant.
2. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de Klant.
Artikel 18 – Garantie
1. De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage of constructie of ondeugdelijk materiaal.
2. De garantie geldt niet:
– in het geval van normale slijtage
– voor schade ontstaan door ongevallen
– voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product
– voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant
– wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld
3. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de Klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de Klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de Klant in ontvangst neemt.
Artikel 19 – Ruilen en Retourneren
1. De Klant mag een gekocht artikel ruilen of retourneren. Hierbij gelden de volgende voorwaarden:
– Snoeppotjes mogen niet geopend worden
– Ruilen en Retourneren vindt plaats binnen 14 dagen na aankoop waarbij de Klant de originele factuur kan laten zien.
– Het product wordt teruggebracht in de originele verpakking en met het aangehechte originele prijskaartje.
– Het product is nog niet gebruikt of geopend.
2. Afgeprijsde artikelen, bederfelijke producten, op maat gemaakte artikelen of speciaal voor de Klant aangepaste artikelen kunnen niet worden geruild of geretourneerd.
Artikel 20 – Vrijwaring
1. De Klant vrijwaart Halal Delight tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Halal Delight geleverde producten en/of diensten.
Artikel 21 – Klachten
1. De Klant moet een door Halal Delight geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant Halal Delight daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
3. Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming Halal Delight hiervan op de hoogte stellen.
4. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort-koming, zodat Halal Delight hierop gepast kan reageren.
5. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Halal Delight.
6. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat Halal Delight andere
werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
Artikel 22 – Ingebrekestelling
1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Halal Delight.
2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Halal Delight ook daadwerkelijk op tijd bereikt.
Artikel 23 – Aansprakelijkheid Klant
1. Wanneer Halal Delight een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
Artikel 24 – Aansprakelijkheid Halal Delight
1. Halal Delight is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
2. Wanneer Halal Delight aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
3. Halal Delight is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
4. Wanneer Halal Delight aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten
(beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Artikel 25 – Vervaltermijn
1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding van Halal Delight vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.
Artikel 26 – Ontbinding
1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Halal Delight toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
2. Is de nakoming van de verplichtingen door Halal Delight nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Halal Delight in verzuim is.
3. Halal Delight mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Halal Delight kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
Artikel 27 – Overmacht
1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Halal Delight door de Klant niet aan Halal Delight kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
2. Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
– een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
– wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen – stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
– computer-virussen
– stakingen
– overheidsmaatregelen
– vervoersproblemen
– slechte weersomstandigheden
– werkonderbrekingen
3. Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Halal Delight 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Halal Delight kan nakomen.
4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als Halal Delight de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
5. Halal Delight hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Halal Delight hiervan voordeel heeft.
Artikel 28 – Wijziging overeenkomst
1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en Halal Delight de overeenkomst aanpassen.
Artikel 29 – Wijziging algemene voorwaarden
1. Halal Delight mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Halal Delight altijd doorvoeren.
3. Ingrijpende wijzigingen zal Halal Delight zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst
opzeggen.
Artikel 30 – Overgang van rechten
1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Halal Delight aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Halal Delight.
2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
Artikel 31 – Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Halal Delight bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 32 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter
1. Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en Halal Delight is Nederlands recht van toepassing.
2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Halal Delight is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Halal Delight, tenzij de wet iets anders bepaalt.
Artikel 33 – Aansprakelijkheid voor Voedingswaardes, Ingrediënten, Allergenen en Houdbaarheidsdatum
1. Halal Delight kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enige schade of gevolgen die voortvloeien uit het ontbreken, onjuistheid of onvolledigheid van voedingswaardes, allergenen, ingrediënteninformatie en houdbaarheidsdatum op de geleverde producten en snoepjes.
2. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om de verstrekte informatie op de productetiketten zorgvuldig te lezen en te controleren.
3. Halal Delight streeft ernaar om nauwkeurige en actuele informatie te verstrekken, maar kan niet garanderen dat de informatie op de productetiketten te allen tijde volledig, juist en actueel is.
4. Bij twijfel over allergenen, voedingswaardes of houdbaarheidsdatum wordt de Klant geadviseerd contact op te nemen met Halal Delight voor aanvullende informatie.
5. Het niet verstrekken van voedingswaardes, ingrediënten, informatie of een onjuiste houdbaarheidsdatum geeft de Klant niet het recht Halal Delight aansprakelijk te stellen.
Opgesteld op 28 maart 2024.